PR и реклама

 

Катя Атанасова

 

 

Курсът има за цел да въведе в проблематиката на ПР и рекламата като научни дисциплини от една страна и да запознае с някои основни стратегии, както и с добри примери в практиката им. Той има за цел и да изгради някои базови умения за комуникация на продукт, личност или корпорация, важни за бъдещата професионална реализация на студентите.

 

 

Лекции

 

Тема №

Наименование на темата

Хорариум

1.

Основи на рекламата – виждания, връзка с други форми на комуникация, задачи

2

2.

Основи на рекламата – видове реклама

2

3.

Реклама и ПР – прилики и разлики, предимства и недостатъци

2

4.

Основи на ПР – история и практика на връзките с обществеността

2

5.

ПР – основни комуникационни техники

2

6.

ПР и репутация – изграждане на имидж

2

7.

Пр днес. Нови форми на ПР

2

8.

Марките – преди и сега

2

9.

История на някои от най-известните марки в света – рекламни стратегии

2

10.

История на някои от най-известните марки в света – рекламни стратегии

2

11.

Топ 10 на най-добрите рекламни кампании на десетилетието – анализ и коментари

2

12.

Променящият се свят на рекламата. Българската реклама в един глобален контекст

2

13.

Създаване на пр кампания за нов продукт – по избор от студентите

2

14.

Създаване на нова марка – рекламна агенция, избор на име, сфери на дейност, стратегически посоки за развитие

 

15.

Обсъждане на предложенията, анализ и коментари

 

 

 

Форми и методи на оценяване: Събеседване/текст върху проблематиката на курса

 

Литература:

 

Новите правила в маркетинга и рекламата, Дейвид Скот, С. 2009
Бащата на манипулацията, Лари Тай, С. 2010
Ефективен ПР, Скот Кътлип, Алън Сентър и Глен Бруум, С.2007
Психология на рекламата, Вит Ценьов, С 2007
Десетте божи заповеди на рекламата, Боб Гарфийлд, С. 2006
How to Catch the Big Idea, Ralf Langwost, Germany, 2004