![]() |
![]() |
![]() |
Дигитален хуманизъм и литературно образование
Свободноизбираемата дисциплина е фокусирана върху определени токсични спрямо крехкия психичен апарат на детето въздействия на новите медии и върху предизвикателствата, които те отправят към съвременното училищно образование като цяло и обучението по литература в частност. Съсредоточавайки вниманието си върху особеностите на поколението на т.нар дигитални по рождение, курсът изяснява причините за определени патогенни медийни въздействия и очертава перспективи за други, терапевтични дигитални практики. СИД-ът цели да формира у бъдещите учители по български език и литература един фармакологичен спрямо съвременната дигитална среда подход, да стимулира една „просветена” употреба на новите медии в образователното поле.
Програма: Дигитални по рождение, дигитално грамотни, дигитално просветени – 2 часа. Фармакологични измерения на новите медии – 2 часа. Неолиберализъм, образование и медийно въздействие – 2 часа. Дълбоко внимание, хипервнимание и учене – 2 часа. Когнитивен капитализъм, невромаркетинг, лингвистичен капитализъм – 2 часа. Дигитално четене и писане – 2 часа. Колаборативни практики в дигитална среда – 2 часа. Интерпретативни и критически общности в дигитална среда – 2 часа. Проектът « дигитален хуманизъм » – 2 часа. Дигитален хуманизъм, постхуманизъм, трансхуманизъм – 2 часа. СИД-ът ще се провежда в удобно за групата време.
Записване: до 29.01.2018 г., 215 каб. Контакт с преподавателя: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.
|