PR и реклама
Катя Атанасова
Курсът има за цел да въведе в проблематиката на ПР и рекламата като научни дисциплини от една страна и да запознае с някои основни стратегии, както и с добри примери в практиката им. Той има за цел и да изгради някои базови умения за комуникация на продукт, личност или корпорация, важни за бъдещата професионална реализация на студентите.
Лекции
Тема № |
Наименование на темата |
Хорариум |
1. |
Основи на рекламата – виждания, връзка с други форми на комуникация, задачи |
2 |
2. |
Основи на рекламата – видове реклама |
2 |
3. |
Реклама и ПР – прилики и разлики, предимства и недостатъци |
2 |
4. |
Основи на ПР – история и практика на връзките с обществеността |
2 |
5. |
ПР – основни комуникационни техники |
2 |
6. |
ПР и репутация – изграждане на имидж |
2 |
7. |
Пр днес. Нови форми на ПР |
2 |
8. |
Марките – преди и сега |
2 |
9. |
История на някои от най-известните марки в света – рекламни стратегии |
2 |
10. |
История на някои от най-известните марки в света – рекламни стратегии |
2 |
11. |
Топ 10 на най-добрите рекламни кампании на десетилетието – анализ и коментари |
2 |
12. |
Променящият се свят на рекламата. Българската реклама в един глобален контекст |
2 |
13. |
Създаване на пр кампания за нов продукт – по избор от студентите |
2 |
14. |
Създаване на нова марка – рекламна агенция, избор на име, сфери на дейност, стратегически посоки за развитие |
|
15. |
Обсъждане на предложенията, анализ и коментари |
|
Форми и методи на оценяване: Събеседване/текст върху проблематиката на курса
Литература:
Новите правила в маркетинга и рекламата, Дейвид Скот, С. 2009
Бащата на манипулацията, Лари Тай, С. 2010
Ефективен ПР, Скот Кътлип, Алън Сентър и Глен Бруум, С.2007
Психология на рекламата, Вит Ценьов, С 2007
Десетте божи заповеди на рекламата, Боб Гарфийлд, С. 2006
How to Catch the Big Idea, Ralf Langwost, Germany, 2004