Представяне на културен продукт: От рекламното изречение до оперативната рецензия
Курсът е с практическа насоченост и цели да „тренира” конкретни умения, свързани от една страна с рекламиране, а от друга – с критическо представяне на книги, филми, музикални албуми, видеоклипове и пр. В хода на курса студентите ще се упражняват в различни „жанрове” на представянето – блърб, анотация, оформление на 4-та корица (на книга), печатна и електронна реклама на културен продукт, рецензия и пр.
Курсът би бил полезен за студенти, които свързват бъдещото си професионално развитие с издателска дейност или културна журналистика.
Семинарни упражнения
Тема № |
Наименование на темата |
Хорариум |
1. |
Стратегии и методи за представяне на културен продукт: рекламна гледна точка и критическа гледна точка. |
2 |
2. |
Дискутиране на наградения със Златна палма късометражен филм на Джейн Кемпиън Peel: AnExerciseinDiscipline |
2 |
3. |
Колективно редактиране на рецензии на късометражен филм |
2 |
4. |
Стратегии на представяне на музикален видеоклип. Дискутиране на видеоклипове на Кейт Буш, Питър Гейбриъл, Дейвид Бауи, Шинейд О’Конър, Майкъл Джексън, Джони Кеш, Ейми Уайнхаус, Реджина Спектор |
2 |
5. |
Колективно редактиране на рецензии на музикален видеоклип |
2 |
6. |
Дискутиране на номинирания с Оскар филм на Александър Пейн „Потомците” |
2 |
7. |
Колективно редактиране на рецензии на пълнометражен филм |
2 |
8. |
Дискутиране на музикалния албум на Джони Мичъл Blue |
2 |
9. |
Колективно редактиране на рецензии на музикален албум |
2 |
10. |
Дискутиране на романа на Иън Макюън „Циментовата градина”. Симулация на публично представяне на изданието с участието на студентите |
2 |
11. |
Колективно редактиране на рецензии на роман |
2 |
12. |
Дискутиране на романа на Ема Донахю „Стая”. Симулация на публично представяне на изданието с участието на студентите |
2 |
13. |
Колективно редактиране на рецензии на роман |
2 |
14. |
Обсъждане на финалните редакции на студентските рецензии, писани през семестъра |
2 |
15. |
Проект за блог, в който рецензиите да бъдат публикувани |
2 |
Форми и методи на оценяване:
Оценката се формира въз основа участието на студентите в семинарните занятия и написаните рецензии по време на семестъра.
Литература:
Тъй като курсът е с практическа насоченост, списъкът с препоръчителна литература за студентите включва периодични издания, специализирани в жанра на оперативната рецензия:
http://www.publishersweekly.com
http://www.rochester.edu/College/translation/threepercent/
http://www.theliteraryreview.org/
http://www.mojo4music.com/blog/
http://www.bfi.org.uk/sightandsound/