Разказът в дейностно ориентираното обучение по български език като чужд
от
Мирена Атанасова Пацева
Елена Руневска
Данни
Заглавие | Разказът в дейностно ориентираното обучение по български език като чужд |
---|---|
Редакция |
Андрей Бояджиев |
Авторско право |
The Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0). |
Ключови думи |
Дейностно ориентиран подход, ЧЕО, преподаване, основано на задачи, task-based language teaching, разказ |
Резюме
Дейностно ориентираният подход, развиван в рамките на комуникативния метод в ЧЕО, е методологическа основа на Общата европейска езикова рамка (2006). Преподаването, основано на задачи, е активно разработвана форма на работа през последните години. Сред критериите за дефинирането на задача са: фокус върху значението, ангажиране на интереса, цел и изпълнение с конкретен резултат, както и ориентиране към отношенията в реалния свят (Willis, Willis 2007). Този подход е средство да се преодолее проблема с трансфера на експлицитното знание към говорене в реална среда (Ellis 2008). В настоящата работа анализираме предизвикателствата и рисковете при изпълнение на задача за съставяне на разказ по карикатури, които трябва да се подредят, като съпоставяме работата на няколко групи студенти.