Учебните програми по литература – истории, разкази, дидактики
от
Владимир Атанасов
Данни
Заглавие | Учебните програми по литература – истории, разкази, дидактики |
---|---|
Редакция |
Андрей Бояджиев |
Авторско право |
The Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0). |
Ключови думи |
учебна програма, репрезентации, дидактика на литературната история, канон, списък, стандарт |
Резюме
Гимназиална образователна степен и литературното образование – смяна на образователния модел, дидактика на литературната история. Репрезентация и хронология – социокултурни фактори, политики, предпочитания, обективности. История, story, дидактически вариации. Канон, списък, програма – кой, защо и кога става „христоматиен“. Логика на „отпадането“ – учебният план/учебната програма като императив и коректив. Подражание, промяна, подмяна и тяхното постоянство - между намерения и изпълнение. Учебната програма по литература - динамика на съдържателните фигурите, дидактически фигурации на съдържанието. Норма, стандарт, квазивластови импликации, фактическата перспектива.