Вие сте тук: Начало Магистърски програми Образованието по български език и литература в средното училище
Магистърска програма "Образованието по български език и литература в средното училище" ПДФ Печат Е-мейл
Начало на статията

 

Срок на обучение: 2 семестъра

Форма на обучение: редовна

 

Разписание на часовете за зимния семестър на уч. 2017/18 г.

 

school

Програмата е ориентирана към обогатяване на професионалната компетентност на бакалаври и магистри по българска филология с учителска правопоспособност, както и на преподаватели по български език и литература в средните училища. Магистрантите усвояват знания и умения, които ще им позволят да се реализират като пълноценни специалисти, способни да повишават качеството на образованието по български език и литература в средното училище. В хода на обучението си те се запознават с най-новите тенденции и практики във филологическата област, както и с навлизащите в учебния процес съвременни образователни технологии. Завършилите успешно магистърския курс могат да се реализират не само като учители, но и като автори и/или оценители на държавни образователни изисквания, учебни програми, учебници и учебни помагала, оценители по български език и литература на зрелостни изпити и външно оценяване, като експерти на национално и регионално ниво.

 

Програмата е създадена през 2004 г. През нея са преминали обучение и са защитили магистърската си теза отлично повече от 30 души. Сред тях има магистри по българска филология, преподаващи български език в европейски училища – в Мюнхен, Франкфурт, Люксембург, Мадрид. Програмата предлага обучение на специалисти и неспециалисти, редовно или задочно; вкл. някои от курсовете имат електронна версия и позволяват дистанционно обучение. 

 

 

Условия за прием:

1. Завършена бакалавърска или магистърска степен в професионално направление „Филология“ и придобита педагогическа правоспособност като учител.

2. Кандидатите за места, субсидирани от държавата, се явяват на приемен изпит (събеседване). Класирането става въз основа на бал, образуван от сумата от оценката от конкурсния изпит и средноаритметичната оценка от дипломата за висше образование.

Приемът за платено обучение е по документи, без изпит.

 

Възпитаници на магистърската програма за нея

 

 

Учебен план

 


Дисциплини

Лекции

Упражнения

Практически упражнения

Семестър

ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ

 

 

 

 

Концепции за литературата и литературнотеоретични модели

30

30

 

I (зимен)

Методологии на четене и литературнообразователни модели

45

15

 

I (зимен)

Образи и употреби на миналото в литературата

30

30

 

II (летен)

Лингвистични направления на
20 век и изучаването на българския език

30

30

 

I (зимен)

Типологическа характеристика на българския език и българската идентичност

30

30

 

I (зимен)

Системно ориентирано и комуникативно-прагматично образование по български език

45

15

30

I (зимен)

Образоващото педагогическо общуване. Дискурсът и текстът на ученика

45

15

30

I (зимен)

История на лингвистиката и на философията на езика

30

30

 

II (летен)

Историографски парадигми и версии на литературната история

45

15

 

II (летен)

Българската литература в европейски литературни и културни контексти

30

30

 

II (летен)

Дискурсът на методическите изследвания

30

30

 

II (летен)

ИЗБИРАЕМИ

 

 

 

 

Педагогическа диагностика

30

 

 

I (зимен)

Литературното писане в средното училище

 

30

 

I (зимен)

Образованието по български език и литература на медиа-, видео- и Интернет-поколението

30

 

 

I (зимен)

Образованието по български език и литература на ученици със специални нужди в масовото училище

 

30

 

I (зимен)


Въпроси за събеседване с кандидатите за магистърската програма

  • Какви са Вашите мотиви да кандидатствате за тази магистърска програма? Посочете поне три аргумента.
  • Какви са Вашите очаквания за магистърската програма “Образованието по български език и литература в средното училище”? Посочете поне три очаквани резултата от занятията по тази програма.
  • Какви промени според Вас са характерни за съвременното обучение по български език и литература?
  • Какво според Вас е влиянието на Интернет върху обучението по български език и литература?
  • Каква според Вас е разликата между обучение по български език и литература и образование по български език и литература; между езиково обучение и езиково образование; между литературно обучение и литературно образование?
  • Как преценявате Вашите изяви по време на педагогическата практика, на изпита по методика? Как ги преценяват учителят и асистентът по методика, с които сте работили? Писали ли сте курсова работа по методика на обучението по български език и литература?
  • Какво бихте променили в съвременното обучение по български език и литература? Обосновете се устно.
  • С какво твърдение бихте продължили изречението: “Да преподаваш български език/ литература означава...”? Изразете Вашето становище и го обосновете устно.
  • Каква е Вашата представа за професионалиста в преподаването на български език и литература?

 

 

Ръководен екип

 

проф. д-р Татяна Ангелова

e-mail: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

 

проф. дпн Адриана Дамянова
e-mail: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

 

координатор: Албена Дъбова

e-mail: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Магистърска програма "Образованието по български език и литература в средното училище" за неспециалисти

 

 

 

 

 
 
Администратор на сайта                      Дизайн: вариант на Beep от Red Evolution