за
Случай/-ая | Контекст | Документи |
---|---|---|
2 |
... , с. 385); Дам. № 1070, от 1780, НБКМ (Стоянов – Кодов, Опис 3, с. 373); Сб. № 1077, XIX в., НБКМ (... ... , с. 373); Сб. № 1077, XIX в., НБКМ (Стоянов – Кодов, Опис 3, Опис 3, с. 388) и още много други от XIX в. В славянската книжнина по-широко разпространение намира Йерусалимският вариант. В неговите граници могат да се набележат няколко редакции — южнославянски и руски, появили се в различно време. Най-обширна е редакцията, която срещаме в дамаскините (от публ. текстове Лавров). Композиционно е твърде разтегната, но отразява добре народен морал. Тя не е изследвана, допускам, че е късна гр. обработка на йерусалимския вариант и е преведена от новгр. книги. При нареждането на греховете апокрифът създава възможност за допълнения и изменения.
... |
Epistolia.xml |
1 |
... , с. 316). Един късен пр. от 1821 г. намираме в сб. 1081, НБКМ
(Стоянов – Кодов, Опис 3, с. 397).... |
Prenie_na_Antihrist.xml |
1 |
...
Стоянов – Кодов, Опис 3
... |
Obshti.xml |
1 |
... ; Сб. № 1070, 1780 г., НБКМ (Стоянов – Кодов, Опис 3, с. 373) и др. от XIX в.
... |
Hodene.xml |