УЧЕБНА ПРОГРАМА
по дисциплината
КОМПЮТЪРНИ РЕЧНИЦИ
Специалност КОМПЮТЪРНА ЛИНГВИСТИКА. ИНТЕРНЕТ ТЕХНОЛОГИИ В ХУМАНИТАРИСТИКАТА
Образователно-квалификационна степен МАГИСТЪР
Вид обучение: РЕДОВНО
Извадка от учебния план
| 
 Наименование на дисциплината 
  | 
 Хорариум  | 
 
 ECTS- кредити  | 
 
 Форма на заключителен контрол  | 
|||
| 
 Лекции  | 
 Семинарни упражнения  | 
 Практически упражнения  | 
 Хоспитиране  | 
|||
| 
 
 
 Компютърни речници  | 
 15  | 
 15  | 
 
  | 
 
  | 
 3  | 
 изпит  | 
Анотация
Курсът има за цел да запознае студентите със съвременните постижения на компютърната лингвистика в областта на създаването на електронни речници. Акцентът пада върху практическото използване на XML като едно от най-мощните средства за кодиране на текстови данни.
Форми и методи на оценяване:
- 
курсова работа
 - 
изпит
 
Лекционен курс
| 
 Тема №  | 
 Наименование на темата  | 
 Хорариум  | 
| 
 1  | 
 Видове компютърни речници  | 
 2  | 
| 
 2.  | 
Речников формат DELAF | 
 2  | 
| 
 3.  | 
 Граматически речници  | 
 2  | 
| 
 4.  | 
 Морфологични тагери  | 
 2  | 
| 
 5.  | 
 Синтактични парсери  | 
 2  | 
| 
 6.  | 
 Снемане на многозначност  | 
 2  | 
| 
 7.  | 
 Електронни речници в XML формат  | 
 3  | 
| 
 8.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 9.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 10.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 11.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 12.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 13.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 14.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 15.  | 
 
  | 
 
  | 
Семинарни упражнения
| 
 Тема №  | 
 Наименование на темата  | 
 Хорариум  | 
| 
 1.  | 
 Речников формат DELAF  | 
 2  | 
| 
 2.  | 
 Граматически речници  | 
 2  | 
| 
 3.  | 
 Регулярни изрази и автомати  | 
 2  | 
| 
 4.  | 
 Морфологични тагери  | 
 2  | 
| 
 5.  | 
 Електронни речници в XML формат  | 
 2  | 
| 
 6.  | 
 Синтактико-семантични речници  | 
 3  | 
| 
 7.  | 
 WordNet и българският ФреймНет  | 
 2  | 
| 
 8.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 9.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 10.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 11.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 12.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 13.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 14.  | 
 
  | 
 
  | 
| 
 15.  | 
 
  | 
 
  | 
