Подкрепа на международни научни форуми, провеждани в Република България

Подкрепа на международни научни форуми, провеждани в Република България

 

I. Общи условия

Целта на настоящата процедура е да се подпомогне провеждането на международни научни форуми на територията на Република България чрез спазване на принципа на споделено финансиране, като по този начин се предостави възможност за активно участие в тях на български учени с цел популяризиране на постигнати научни резултати и осъществяване на обмен на научни идеи и добри научноизследователски практики с учени от чужбина.

Очакваните резултати включват установяване и задълбочаване на сътрудничеството на български учени с учени от чужбина, стимулиране на участието на млади учени в международни научни форуми и осигуряване на условия за по-добра видимост на българските научни изследвания в международен план.

Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати, които са учени или колективи от учени от:

1) акредитирани висши училища по чл. 85, ал. 1, т. 7 на Закона за висшето образование (ЗВО), които са акредитирани от Националната агенция за оценяване и акредитация (НАОА) да провеждат обучение по образователна и научна степен „доктор“;

2) научни организации по чл. 47, ал. 1 на ЗВО, които са акредитирани от НАОА да провеждат обучение по образователна и научна степен „доктор“.

Проверката за горепосочените обстоятелства се извършва в регистъра на НАОА.

Кандидатите по процедурата трябва да са субекти, осъществяващи научни изследвания, чиито дейности са изцяло с нестопански характер или чиито дейности са със стопански и нестопански характер, но тези дейности са ясно разграничени и начинът им на организация позволява проследяване на приходите и разходите, свързани с тяхното изпълнение, вкл. чрез воденето на аналитична счетоводна отчетност.

Когато кандидатът упражнява стопански и нестопански дейности, финансирането, разходите и приходите за всеки вид дейност се вземат предвид поотделно въз основа на последователно прилагани принципи за осчетоводяване на разходите, които могат да бъдат обективно оправдани.

Подаването към ФНИ на проектни предложения за подкрепа на международни научни форуми, провеждани в Република България, е възможно по всяко време на годината, а разглеждането им се извършва три или четири пъти годишно (в зависимост от броя на постъпилите проектни предложения) от Временна научно-експертна комисия (ВНЕК), отговаряща за изпълнението на настоящата процедура, определена с решение на ИС на ФНИ и назначена със заповед на Управителя на ФНИ.

 

II. Специфични условия

Предоставяното национално съфинансиране по настоящата процедура е насочено само към подкрепа на международни научни форуми, които се провеждат на територията на Република България и които се ръководят от български учени, участващи като членове на управителния, организационния или програмно-техническия комитети на съответния форум.

 

III. Кандидатстване

Колектив от българска организация, отговарящ на посочените по-горе условия, ръководен от учен, който е член на управителния, организационния или програмно-техническия комитети на съответния форум, подава във ФНИ проектно предложение за предоставяне на национално съфинансиране.

С цел осигуряване на достатъчно време (преди провеждането на форума) за разглеждане на проектното предложение от страна на ВНЕК и ИС на ФНИ и за подписване на договор за съфинансиране с ФНИ, проектното предложение трябва да бъде подадено съгласно следните срокове:

  • до 1 април – за международни форуми, които се провеждат в периода от 1 юли до 30 септември на същата година.
  • до 1 юли – за международни форуми, които се провеждат в периода от 1 октомври на същата година до 31 март на следващата година.
  • до 1 ноември – за международни форуми, които се провеждат в периода от 1 април до 30 юни на следващата година.

 

Предложенията се подават електронно в Системата за управление на националните инвестиции (СУНИ) на следния адрес: https://enims.egov.bg

Повече информация и документи за кандидатстване можете да намерите ТУК