Дисциплина: ЕЗИКЪТ В РЕКЛАМАТА
/Лаборатория за рекламисти/
Хорариум: 30 часа
доц. д-р Пенка Баракова
Анотация:
Предмет на дисциплината са основните модели на рекламните текстове, тяхната развитост, разпространеност и фреквентност. Разглеждат се различни езикови явления и комуникативни похвати. Набелязва се и се анализира инвентарът от езикови средства на рекламния дискурс. Рекламните цели се постигат чрез синкретичност, но в курса интересът е насочен преди всичко към езиковите изразни средства. В зависимост от вида на рекламата и търсения комуникативен ефект те са различни, но се очертават определени модели, които най-добре провокират отношение, оценка и реакция от страна на реципиента към обекта на рекламното представяне.
Програма:
- Специфика на комуникативната схема на рекламния текст.
- Рекламният текст наратив.
- Рекламният текст – сценка и диалог.
- Рекламни текстове, базирани върху играта на думи.
- Рекламни текстове, базирани върху парадокса и персонификацията.
- Категориите оценка и степен в рекламните текстове.
- Рекламни текстове, базирани върху антиномията.
- Рекламни текстове, базирани върху разговорни и жаргонни явления.
- Лаборатория за рекламисти – продуциране на сценарии и рекламни текстове.
Библиография:
Баракова, Пенка. Комуникативната схема на рекламния текст, Българска реч, 2005, кн. 1.
Баракова, Пенка. Специфика на комуникативната схема на рекламния текст, Littera scripta manet, С., 2005.
Дачева, Гергана. Семиостилистика, С., 2001.
Деянов, Петър. Психоанализа и рекламна символика, Варна, 2000.
Илчев, Иван. Рекламата през Възраждането. С., 1995.
Кафтанджиев, Христо. Текстовете на печатната реклама, С., 1994.
Кафтанджиев, Христо. Хармонията в рекламната комуникация. С., 2003.
Кръстева, Невяна. Рекламата – езикът на мисълта и душата. С., 2001.
Паси, Исак. Метафората. С., 2001.
Петрова, Анелия. Психология на рекламата. С., 1999.
Томс, Жюстин. Интернет рекламата. Мисията – възможна. С., 2005.
Важна забележка: Курсът ще бъде ограничен до 30 студенти.