PR и реклама

PR и реклама

 

Катя Атанасова

 

 

Курсът има за цел да въведе в проблематиката на ПР и рекламата като научни дисциплини от една страна и да запознае с някои основни стратегии, както и с добри примери в практиката им. Той има за цел и да изгради някои базови умения за комуникация на продукт, личност или корпорация, важни за бъдещата професионална реализация на студентите.

 

 

Лекции

 

Тема № Наименование на темата Хорариум
1. Основи на рекламата – виждания, връзка с други форми на комуникация, задачи 2
2. Основи на рекламата – видове реклама 2
3. Реклама и ПР – прилики и разлики, предимства и недостатъци 2
4. Основи на ПР – история и практика на връзките с обществеността 2
5. ПР – основни комуникационни техники 2
6. ПР и репутация – изграждане на имидж 2
7. Пр днес. Нови форми на ПР 2
8. Марките – преди и сега 2
9. История на някои от най-известните марки в света – рекламни стратегии 2
10. История на някои от най-известните марки в света – рекламни стратегии 2
11. Топ 10 на най-добрите рекламни кампании на десетилетието – анализ и коментари 2
12. Променящият се свят на рекламата. Българската реклама в един глобален контекст 2
13. Създаване на пр кампания за нов продукт – по избор от студентите 2
14. Създаване на нова марка – рекламна агенция, избор на име, сфери на дейност, стратегически посоки за развитие  
15. Обсъждане на предложенията, анализ и коментари  

 

 

Форми и методи на оценяване: Събеседване/текст върху проблематиката на курса

 

Литература:

 

Новите правила в маркетинга и рекламата, Дейвид Скот, С. 2009
Бащата на манипулацията, Лари Тай, С. 2010
Ефективен ПР, Скот Кътлип, Алън Сентър и Глен Бруум, С.2007
Психология на рекламата, Вит Ценьов, С 2007
Десетте божи заповеди на рекламата, Боб Гарфийлд, С. 2006
How to Catch the Big Idea, Ralf Langwost, Germany, 2004