Българска филология
- доц. д-р Веселка Тончева, Антропология на съвременността
- гл. ас. д-р Сирма Данова, гл. ас. д-р Анна Алексиева, Възраждането: трансгресии и банализации
- гл. ас. д-р Надежда Стоянова, Модернизмът: мода и всекидневие
- гл. ас. д-р Биляна Борисова, Българският исторически авангард
- проф. д-р Ангел Ангелов, Социолингвистика
- проф. дфн Искра Шомова-Христова, Антични сюжети в литературата и киното
- проф. д-р Андрей Бояджиев, Славянски отречени книги: език и текст
- доц. д-р Венета Савова, Идеите на Средновековието: Народът Божи и Човекът Божи
- дфн Росен Росенов Малчев, доц. д-р Константин Звездомиров Рангочев,Археография и етнология (Практическо изследване на старопечатни книги и ръкописни бележки от църковни библиотеки, обществени и частни сбирки)
Избираеми дисциплини с методическа насоченост*
10. проф. д-р Ангел Петров, Дискурс и дискурсна компетентност
11. проф. д-р Владимир Атанасов, Образование и мултикултурализъм
12. гл. ас. д-р Людмила Берковска, Четенето като проблем на литературното образование в съвременния социокултурен аспект
Българска филология (задочно обучение)
- гл.ас. д-р Мария Калинова, Логика на несъгласието в езика и литературата
- проф. д-р Йовка Тишева, Формално описание на просто изречение
- доц. д-р Надежда Михайлова-Сталянова, Публична реч
- проф. д-р Гергана Дачева, Етикет и протокол
- проф. д-р Андрей Бояджиев, Новобългарските сборници (XVII-XIX в.)
- Доц. д-р Диана Атанасова-Пенчева. Да четем агиографията: наративни модели и интерпретативни подходи
- доц. д-р Венета Савова, Идеите на Средновековието: Народът Божи и Човекът Божи
- доц. д-р Илиана Чекова, Българи и източни славяни през Средновековието и Възраждането – културни взаимодействия
Избираеми дисциплини с методическа насоченост*
- проф. д-р Татяна Ангелова, Дидактически процедури за оценяване в обучението по български език
- проф. д-р Мария Герджикова, гл. ас. д-р Деспина Василева, Развитие на устната и писмена реч на учениците в средното училище
- гл. ас.д-р Людмила Берковска, Съвременни концепции за литературно образование в средното училище. Културологичен и компетентностен подход
Славянска филология
2. д-р Виктор Рогозенски, История на славянските народи в ново, най-ново време и съвременността
Руска филология
- доц. д-р Красимира Петрова, Приложна лингвистика (работа с електронни езикови ресурси)
- доц. д-р Силвия Петкова, Съвременният политически дискурс и проблемите на превода
- доц. д-р Силвия Петкова, Руската разговорна реч: семантика, прагматика, превод
- доц. д-р Илиана Чекова, Срeдновековни практики и ритуали при православните славяни (и за БФ)
Избираеми дисциплини с методическа насоченост*
- доц. д-р Антония Радкова, Оценяване и комуникативна компетентност в обучението по руски език
- гл. ас. д-р Аглая Маврова, Руско-български морфологични паралели
*Студентите от специалностите БФ, СФ (избрали методическия модул) и РФ, обучаващи се по учебните планове до 2017-2018 г., трябва да наберат за целия курс на обучение поне една избираема дисциплина с методическа насоченост.
Студентите, обучаващи се по учебните планове от 2017-2018 г., трябва да имат поне две избираеми дисциплини с методическа насоченост за целия курс на обучението.
Балканистика
- проф. дин Рая Заимова, Балканите между изтока и запада
- доц. д-р Румен Живков Бояджиев, Християнски свети места на балканите (извън националните ни граници)
- доц. д-р Николай Георгиев Димитров, Социална психология в балкански контекст
- гл. ас. д-р Александра Трифонова, История, изкуство и култура на гръцките общности в България (ΧV -ΧΙΧ в.)
- доц. д-р Петко Петков, Славянската книга на Балканите
СИД само за чуждестранни студенти
- доц. д-р Мирена Пацева, Говоренето и разбирането като когнитивни процеси
- гл. ас. д-р Весела Шушлина, Стилистични особености на преводния текст
- гл. ас. д-р Венера Байчева, Психолингвистика и чуждоезиково обучение
Записването за СИД през зимния семестър на учебната 2018/19 г. година става през системата СУСИ. Първият етап на записването започва на 10.09.2018 и приключва на 30.09.2018 г. Студентите задават статус „Записана” на дисциплината, която желаят да посещават, а поне още една дисциплина посочват със статус „Резервна”, в случай че желаната от тях дисциплина не събере нужния брой студенти.